17/4/17

La nostra esquena, portem motxila?


Problemes posturals i consells


Pel que fa a les mesures preventives totes les postures perllongades són nocives per a la columna. Estar dempeus o assegut sense moure's durant molt temps danya l'esquena. Per això, en bipedestació cal separar una mica les cames i fer càrregues asimètriques del pes en cada extremitat, així com realitzar basculacions de la pelvis.


És important enfortir la musculatura dels quàdriceps per tenir una bona cura de la nostra esquena.
La col.locació del cos per dormir també influeix en la nostra esquena. El matalàs de consistència intermèdia és el més adequat , aconsellan els experts. En general, es bó dormir cara amunt amb les cames una mica doblegades i un coixí baix dels genolls si es pateix de ciàtica. La postura lateral o fetal també és adequada. Les cames estan una mica flexionades i es relaxa la musculatura lumbar.
Pel que es refereix a les cadires, sofàs, etc., els més adequats són durs i alts, encara que al mercat se solen trobar baixos i tous. Cal saber que l'esquena s'hi ha de recolzar al respatller i colocar un coixí per respectar la corba lumbar. Els peus han de tocar a terra i preferiblement les cames han de formar un angle recte. Es tracta d'una bona alienació vertebral i al mateix temps poder relaxar la musculatura inferior de la columna. Físicament i mentalment ens beneficia. 
Hi ha algunes variacions amb el que és referix els seients laborals que han de ser giratoris, adaptables a la grandària de les persones, amb forma en el respatller i reposabraços, que ajuden a reduir el pes del cos sobre la zona lumbar.
Per aixecar.se de la cadira, sofà, etc, és important contraure els abdominals i ajudar.se de braços i canells.
En postures dempeus és important no carregar tot el pes cap un mateix cantó, ni caure endavant. Si la postura ha de ser molta estona dempeus, es pot col·locar un petit taboret (15cm aprox.) per recolzar un peu i descarregar el pes del cos.

S, aconsella també flexionar els genolls i l'esquena recta a l'ajupir.se per agafar un pes. D'aquesta manera es posa la força a les cuixes (cúadriceps) i no a la part baixa de l'esquena, molt vulnerable als esforços no controlats i molts cops, inconscients de la persona.




Independentment de la zona de l'esquena en què es desenvolupa la disharmonia o el desequilibri, el cos sol reaccionar sempre de la mateixa forma: primer intenta reequilibrar-se a través de la compensació, produint sobrecàrregues en altres parts, després es manifesta el cansament i finalment el dolor. Quan s'ha descartat que el dolor d'esquena no és originat per una lesió estructural, s'entén que les seves causes estan relacionades amb l'esfera mental i emocional.
Segons els experts,el 90% dels dolors d'esquena crònics es troben estretament vinculats a processos interns, que s'arrosseguen en les ombres de l'inconscient i que corresponen als sentiments i desitjos reprimits i emmascarats davant un mateix@, amb la idea que els altres no seran capaços de veure'ls.
Per això la millor manera de prevenir els dolors d'esquena és mantenir una actitud conscient respecte a les nostres necessitats físiques, emocionals i mentals. També cal seguir una alimentació equilibrada i portar un estil de vida en el qual s'incloguin exercicis i activitats físiques apropiades a la nostra constitució. Amb tot això s'aconseguirà una esquena sana, forta i flexible que ens ajudi a gaudir de totes les nostres possibilitats en la vida.
Per  tant, si dediquem una mica de temps amb nosaltres, millorarem la nostra flexibilitat, recobrarem l'energia que permet l'equilibri i el més important, estarem desfent rigideses acumulades en el cos i que guarden relació amb situacions i conflictes ja passats.


Vigilar les nostres postures dia a dia és també estar en el present.
Les persones que practiquem ioga som conscients que la higiene postural ens condueix a una higiene emocional i mental. Sabem que som una unitat, hem de ser.na conscients




COMENÇA PER TU. NO POTS SER RES PER A NINGÚ SI NO TENS CURA DE TU MATEIX@
(Cherry Hartman)






3/1/17

Vine a provar una classe


Tant se val que sigui el teu primer dia com si ja tens experiència, vine a provar una classe.

Tens la porta oberta a Kiona. C/ Aragó nº 343 entl .A partir del dijous dia 12 de Gener.

Els dijous vine a provar les classes de Hatha Ioga i la classe d'Esquena Sana

Et recordo els horaris:

Hatha Ioga a les 16.00 -17.30 h   


Esquena Sana a les 17.45 - 19:00 h

Hatha Ioga a les 19:15 h

Vine amb roba còmode.Ah! alegria i ganes de començar molt bé aquest any!


*Qualsevol dubte et comuniques amb mi.

http://teresacortada.blogspot.com.es/p/teresa-cortada-tresacorhotmail.html







21/12/16

Ara ve Nadal...


D'acord amb les tradicions paganes, la celebració del Nadal està dedicada al solstici d'hivern, que el cristianisme va transformar donant-li un caire religiós i convertint-la en el dia en què va néixer Jesús.

Encara que en el món occidental hi hagi una religiositat laica, es conviu amb una pervivència d'un substrat cristià que encara està present en la nostra cultura. 

La presència simbòlica de pessebres, les nadales, assistir a la missa de Nadal, la carta als Reis d'Orient, fins i tot per als que no són cristians practicants, és una realitat i formaria part del que es coneix com a esperit nadalenc, se sigui creient o no.

És una tornada als nostres orígens culturals, a la nostra identitat i a les nostres arrels.

El Nadal, més enllà de les festes, menjars i regals, és una gran oportunitat per connectar amb nosaltres i cercar aquesta Llum que tots portem dins.

El Nadal per mi es Amor.

Potser hauríem d'aturar-nos un moment i mirar al nostre voltant.
Tota la façana comercial ens amaga la realitat de moltes persones abandonades arreu a la seva sort. Si el Nadal és amor, alegria, compartir... que aquests sentiments aflorin dins nostre.

Que traiem de dins el millor que som. Tots formem part d'un Tot. Tot el que fem té una repercussió social. Estem units per llaços invisibles.

Comencem un Nou Any sense "motxilles", sense pes, lleugers, donant el millor de nosaltres, ajudant a qui ho necessiti, pensant amb els altres... aquesta és la veritable felicitat.

L'autèntica Felicitat no es compra ni es ven.


FELIÇ NADAL A TOTHOM!!!


Teresa Cortada

20/9/16

Queden plaçes lliures


Tens una oportunitat per conèixer el Ioga, per aprendre, per relaxar.te, per cuidar.te...



Queden plaçes lliures per poguer practicar Hatha Ioga:

Centre Civic Fort Pienc els dimecres a les 16:45. Inici 28 de Setembre.

Centre Kiona els dijous a les 16:00.  Pots incorporar.te en qualsevol  moment.                                                                

Per practicar Ioga- Columna:

Centre Civic Fort Pienc els dimars a les 16:30 .Inici 27 de Setembre.


Per practicar Esquena Sana:

Centre Kiona els dijous a les 17:45.Pots incorporar.te en qualsevol  moment.                                                                  




                               

14/9/16

Proba una classe a Yoga Studio



Molt bon dia! Tinc una proposta per animar a provar una classe de Ioga en el centre on actualment estic practicant.

Celebran el 15è aniversari i fan portes obertes.
A les meves estimades alumn@s que així comprendran d'on em surt en part,l'energia...

Us ho passo tal cual



Como algunos sabéis estamos de celebración por nuestro 15 aniversario y hemos organizado una semana con clases gratuitas para que vengáis a celebrarlo con nosotros.
En las clases de yoga studio te enseñamos que el fin de la práctica no es la flexibilidad, eso sólo es un efecto. El propósito es enfocar la mente trabajando con la respiración y relajación consciente.
No es necesario que hayas practicado yoga antes, todos sois bienvenidos!
Estos son los días y horas de las clases:
-lunes 19 y miércoles 21 a las 10,30h
-martes 20 y viernes 23 a las 19h
-miércoles 21 a las 20h
Para ayudarnos en la organización te agradeceríamos que reservaras tus clases al 93 451 29 28
info@yogastudio.es

Ven a experimentar todas las cosas maravillosas que el yoga te hace sentir!


7/9/16

Hatha Yoga amb Sergio Martinez.Dissabte 10 de Setembre.

Us recomano molt fermament qui tingui ganes d'aprendre i disfrutar al mateix temps d'una sessió amb Sergio Martínez Pose


Sábado 10 de septiembre
De 10 a 13 h - 15 a 18 h.
Precio día completo: 60 euros - Sesiones sueltas: 30 euros
Información e inscripción:
Sergio 618 477 013 – omindiayoga@gmail.com
Albert 629 676 466 - yogaomnium@gmail.com
Calle Pons i Gallarza 48, Barrio Sant Andreu - Barcelona

Programa del día
SESION MATINAL
Sūryanamaskāra y Bhūminamaskāra
Saludo al sol y a la tierra representando la conciencia y la materia, lo masculino y lo femenino. Dos secuencias de posturas coordinadas acompañadas con mantras del Rg-Veda dedicadas a estas dos poderosas fuerzas complementarias.
Āsana
Ejercicios preliminares preparatorios para la práctica de Yoga.
HATHA 1: Serie de posturas equilibradas en todos los planos con instrucción verbal y ajustes manuales: Posiciones de pie: Enraizamiento, equilibrio, lateralidad, flexión, fuerza y expansión. Posiciones boca abajo: Fortalecimiento lumbar y extensión de las extremidades inferiores. Posiciones de rodillas: Posturas de flexibilización del trinomio cadera-rodilla-tobillo. Posiciones sedentes: Posturas incluyendo flexiones, retroflexiones y torsiones. Posiciones abdominales: Posturas de fortalecimiento, compresión de abdomen y torsión en suelo.
Prāṇāyāma y Dṛṣṭi
Haremos un ejercicio respiratorio que implica además un enfoque determinado de la mirada en puntos del cuerpo energéticamente significativos.

SESION DE TARDE
Satsanga
Discusión sobre temas relevantes en torno a la práctica de yoga.
Prāṇāyāma: Respiración embrionaria
Ejercicio de respiración profunda y rítmica que aquieta la mente y la prepara para la concentración.
Yoga Nidrâ: Es una práctica relajante y preparatoria para la meditación ya que ayuda a adentrarse en uno mismo y dirigir la capacidad de los sentidos hacia el interior.
Meditación y mudrā
Concentraciones guiadas con gestos manuales sobre cualidades y virtudes del ser humano